Corporate Social Responsibility: a commitment to society or a matter of certification?

Authors

  • Nolberto Gutiérrez-Posada Corporación Universitaria Empresarial Alexander von Humboldt https://orcid.org/0000-0002-6687-3336
  • Lizeth María Rodríguez-Nieto Universidad La Gran Colombia seccional Armenia

DOI:

https://doi.org/10.18634/ctxj.11v.1i.1369

Keywords:

corporate social responsibility, companies, commitment, certifications

Abstract

This essay aims to establish a reflection on the current scope of the concept of Corporate Social Responsibility by reviewing the theoretical approach of different authors to establish whether organizations use it from their philosophy or if it is just a brand positioning strategy that has an impact on reputational and economic benefits. Society evidences a series of behaviors in companies that claim to be socially responsible and that go against this philosophy, but for some reason they are ignored or disregarded.

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Author Biographies

  • Nolberto Gutiérrez-Posada, Corporación Universitaria Empresarial Alexander von Humboldt
    Doctorante en Administración Gerencial, Magister en Administración de Empresas con especialidad en Finanzas Corporativas.  Coordinador de Investigaciones de la Facultad de Ciencias Administrativas.  Armenia (Quindío-Colombia). 
  • Lizeth María Rodríguez-Nieto, Universidad La Gran Colombia seccional Armenia
    Magister en Administración de Empresas con especialidad en Dirección de Proyectos.  Coordinadora de Posgrados de la Facultad de Ciencias Económicas y Empresariales.  Armenia (Quindío-Colombia)

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Published

2022-12-14

Issue

Section

Artículos de Reflexión

How to Cite

Corporate Social Responsibility: a commitment to society or a matter of certification?. (2022). Contexto, 11(1). https://doi.org/10.18634/ctxj.11v.1i.1369