La información masiva en redes sociales y su influencia en los mercados financieros Massive Information in Social Networks and its Influence on Financial Markets

Keywords: social networks, investors, financial markets, speculation

Abstract

The purpose of this article is to discuss the influence of three social networks in financial markets. To do this, it develops a mixed descriptive-explanatory approach, since it raises reflections based on qualitative and quantitative variables regarding the behaviors and trends of financial markets, where it was concluded that real and potential investors recognize social networks such as Facebook. , Instagram and Twitter as tools to find out and speculate about the trends that the markets can take from a news and/or publication of the economic, political and/or social order and make decisions that maximize the benefit of their investments

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Author Biographies

Laura Tatiana Padilla Sepúlveda, Universidad La Gran Colombia Seccional Armenia
Profesional en Contaduría Pública con formación y experiencia en gestión de información contable en software como Seitem, World Office y experiencia laboral en una empresa de la región. 
Abraham Felipe Gallego Jiménez, Universidad La Gran Colombia Armenia
Magister en Administración Económica y Financiera, Contador Público, docente investigador de la Universidad La Gran Colombia de Armenia, líder del grupo de investigación en Gestión Contable, Financiera y Tributaria (GECOFIT) y par evaluador de artículos resultado de investigación. ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3536-7956

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Published
2023-05-10
How to Cite
Padilla Sepúlveda, L. T., & Gallego Jiménez, A. F. (2023). La información masiva en redes sociales y su influencia en los mercados financieros Massive Information in Social Networks and its Influence on Financial Markets. Contexto, 11(1). https://doi.org/10.18634/ctxj.11v.1i.1329
Section
Artículos de Reflexión