The beautiful and the good in oral and written speech: Pedagogic implications of Platón Phaedrus
Abstract
The purpose of this article is to understand Plato’s arguments in dialogue of the Phaedrus, which lead to identify some implications of his proposal, both in oral and written speech, and their impact on contemporary thought. The above, through a bibliographic review, (appealing to primary and secondary sources), which make it possible to recognize that, finally, only the one proceeding as stated by this Socrates’ disciple in the text of the Phaedrus, may be named as “philosopher, lover of wisdomâ€.Downloads
References
Garcia, C. P. (2007). La locura Divina de Eros en el Fedro de Platón. Cauriensia , 93-119.
Gonzalez, F., Nails, D., & Tarrant, H. (2012). The Continuum Companion to Plato. London: Gerald A. Press.
Görgemanns, H. (2010). Platón. Una Introducción. Chile: Instituto de Estudios de la Sociedad, IES.
Guthrie, K. (1990). Historia De La Filosofía Griega IV Platón El Hombre y sus Diálogos: Primera Época. Madrid: Gredos.
Jaeger, W. (2001). Paideia: los ideales de la cultura griega. México: Fondo de Cultura Económica.
Koyre, A. (1966). Introducción a la Lectura de Platón. Madrid: Alianza.
McCoy, M. (2012). Rhetoric (Retorikê); Topics and Themes Treated in the Dialogues. En G. A. (Ed.), The Contnuum Companion to Plato (pág. 377). London: Continuum International Publishing Group.
Nussbaum, M. C. (2004). La Fragilidad del Bien. Madrid: Machado Libros.
Platón. (1948). Fedro. Buenos Aires: Revista de Occidente.
--------. (1983). El Banquete, Fedón, Fedro. Madrid: Orbis.
--------. (1988). Diálogo III (Fedón, Banquete y Fedro). Madrid: Gredos.
Rengifo-Castañeda, C.-A., Wong Jaramillo, E., & Posada, J. (2013). Pluralismo Jurídico: Implicaciones Epistemológicas. Inciso , 27-40.
Román Cámara, B. (2008). La Concepción de la Retórica en el Fedro de Platón. En S. d. Valencià , XVII Congrés Valencià de Filosofia (pág. 436). Valencia: Universitat de Valencià .
Szaif, J. (2007). Doxa and Epistêmê as Modes of Acquaintance in Republic V. Les Etudes Platoniciennes, vol. IV, Paris: Les Belles .
Vélez Medina, B. (2014). A propósito de las reformas a la educación y la necesidad de una reivindicación de la pluralidad. Sophia , 10 (2), 246-252.
Creative Commosn Licence 4.0